UrbanRebel

DarkRebel

04.04.2024

Lucas di Grassi zdolal extrémne podmienky v Laponsku s modelom CUPRA Tavascan

  • Jazdec tímu ABT CUPRA Formula E a ambasádor značky Lucas di Grassi zažil premiéru na ľade s modelom CUPRA Tavascan
  • Elektrické SUV značky CUPRA sa v Laponsku podrobilo extrémnym zimným testom pri teplotách dosahujúcich -35°C
  • Nový model absolvoval rozličné testy pod dohľadom inžinierov CUPRA a s využitím podnetov od skúseného brazílskeho pretekára

 

Laponsko (Švédsko), 03/04/2024 - Arktická zima oblasti Laponsko vo Švédsku je dôležitou destináciou pre všetky nové modely CUPRA uvádzané na trh. Extrémne testy realizované v tomto regióne prispievajú k tomu, že je zaručená  maximálna výkonnosť vozidla aj v nanajvýš nepriaznivých podmienkach. Najnovšie sa na ľadové trate v severnom Švédsku vydal model CUPRA Tavascan, ktorý riadi špičkový pretekár Lucas di Grassi z tímu ABT CUPRA Formula E. Ambasádor značky CUPRA tak mohol medzi prvými zažiť fascináciu a emócie, ktoré poskytuje prvé elektrické SUV značky CUPRA na ľadovom povrchu a zasnežených cestách v Škandinávii.

 

 

Náročné podmienky. Zima, vietor, sneh a ľad boli hlavné prekážky, ktoré museli  CUPRA Tavascan aj Lucas di Grassi prekonávať. Pre pretekára predstavovali úplne novú výzvu: "Jazdil som mnoho rokov na celom svete ale teraz to bolo po prvý raz, čo som jazdil v takých extrémnych zimných podmienkach." Súčasne sa po prvý raz ocitol za volantom modelu CUPRA Tavascan. Jeho bohaté skúsenosti experta boli dodatočným bonusom zimných testov nielen preto, že preteká v najvyššom šampionáte elektrických automobilov ale aj pre jeho doterajšie skúsenosti z vývoja. "Bol som testovacím jazdcom ako pri vývoji elektrického monopostu, tak aj pri vývoji športových pneumatík," vysvetľuje ambasádor značky CUPRA.

 

 

Vývoj pri teplotách hlboko pod nulou. 

Nový model CUPRA Tavascan bol vystavený drsným poveternostným podmienkam v regióne, v ktorom teplota klesne aj pod -35°C. V týchto extrémnych podmienkach mohli inžinieri CUPRA dokonale overiť, aký skutočný dojazd má prvé elektrické SUV španielskej značky. Di Grasi im asistoval pri rozličných testoch ako napríklad test bŕzd, pri ktorom kombinovaný povrch z ľadu a asfaltu preverí adhéziu pneumatík a presnosť regulácie brzdovej sústavy. "Tieto podmienky vám umožňujú presne zistiť, ako sa vozidlo správa. Vytvorením dynamického zaťaženia vpredu môžete vidieť, akú máte priľnavosť pneumatík a ako bezprostredne auto reaguje," hovorí Di Grassi. Okrem toho pri ďalších testoch overoval akceleráciu a ovládateľnosť na zamrznutom jazere. "Veľmi na mňa zapôsobilo, ako dobre sa dá zvládnuť pretáčavosť modelu CUPRA Tavascan. Pretože je to vozidlo s pohonom všetkých kolies, môžete skutočne využiť jeho výkon na dosiahnutie kontroly na šmykľavom povrchu."

 

 

Kolektívny impulz. Vyše 100 inžinierov CUPRA z oddelenia výskumu a vývoja sa vystriedalo v tomto tajnom areáli v rámci 100 dní testovania od novembra do marca. Medzi nimi bol aj Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva CUPRA pre výskum a vývoj, ktorý osobne dohliadal na vývoj modelu CUPRA Tavascan. "Pre nás je dôležité, aby vozidlo malo dostatočný krútiaci moment a výkon pre radosť z jazdy. Preto sú tieto testy veľmi užitočné napríklad aj na presné vyladenie elektronického stabilizačného systému ESC v podmienkach nízkej adhézie," povedal vrcholový manažér. Automobil absolvoval stovky rozličných testov, z ktorých najnáročnejší bol test odolnosti. Pri ňom najazdil nonstop 30 000 kilometrov vo dne i v noci v rámci monitorovania jeho vlastností na rozličných povrchoch a optimalizácii výkonnosti. Počas testu boli získané dáta a informácie pre finálne vyladenie vozidla.

 

 

Prelomová jazda. Lucas di Grassi bol veľmi spokojný so zážitkom z prvej jazdy na ľade a snehu, ako aj s komunikáciou s vývojovými inžiniermi. Čo však vyniklo nadovšetko, boli pocity, ktoré mu elektrické SUV prinášalo na zľadovatených tratiach. "Auto má senzačnú odozvu. Milujem CUPRA Tavascan! Je veľmi precízny a ovládateľný, jazda s ním je úžasná," rekapituluje pretekár a testovací jazdec.

 

Detaily